Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Overdenkingen

Zij die dit weblog al heel lang volgen zagen het misschien na het vorige bericht al een beetje aankomen. In het jaar 2012 stelde ik mezelf al eens voor de keuze om òf volledig te stoppen met dit weblog òf om op een lager pitje door te gaan. Toen besloot ik uiteindelijk om wel door te gaan maar de frequentie van plaatsing van de berichten drastisch te verlagen.

tweesprong

Die situatie doet zich nu weer voor en dat vooral omdat sinds de corona-tijd mijn lichaam ernstig protesteert bij wandelingen in de natuur. Zoals het nu gaat is het bijna niet meer te doen. Bijvoorbeeld bij een wandelingetje op de Kiekenberg lukte met met slechts met zeer grote moeite om de auto weer te bereiken. Een zinvolle invulling aan dit weblog geven lukt me op die manier nauwelijks en hooguit nog met kunst en vliegwerk.

routekeuze

Daarom sta ik opnieuw op een tweesprong. Toch maar volledig stoppen of heel af en toen nog een bericht plaatsen op die momenten dat het nog wel lukt ergens in de natuur te zijn. Dat ga ik in de komende tijd overdenken en de uitkomst hangt voor een groot deel af van de ontwikkelingen die zich in de komende tijd voordoen. Zodra mijn besluit vast staat laat ik het hier weten.

Hieronder plaatst wordpress waarschijnlijk weer een stamp advertenties. Daar ben ik niet voor verantwoordelijk. Daaronder kunt u desgewenst reageren op dit blog, dat hoort wel weer bij dit weblog. Het is gewoon vervelend dat wordpress het net doet lijken alsof die advertenties bij mijn weblog horen. Onderaan het blog verschijnt vaak al een popup en hier soms wel 9 advertenties, het is net allemaal een beetje teveel van het goede.

7 Reacties

  1. Elisa Goudriaan

    Jammer dat je gezondheid zo te wensen overlaat. Ik hoop toch dat je je weer beter gaat voelen! Je kunt ook nog je archief induiken?

    17 september 2022 om 16:41

  2. Hoe jammer ik het ook vind Geert, ik heb wel alle begrip voor elke beslissing die je neemt. Na zoveel jaren actief te zijn in real life en op dit blog, zal de keuze zeker niet gemakkelijk zijn…. Alvast veel sterkte gewenst.

    17 september 2022 om 17:35

  3. Ik wens jou heel veel sterkte met jouw gezondheid.
    Ik volg jouw blog met plezier. Ik lees hier graag.

    Maar jouw gezondheid is belangrijker.

    Bemoedigende groet,

    17 september 2022 om 17:44

  4. David de Jong

    As it blog ophâldt soe dat skande wêze. Mar ek as der gjin foto’s mear komme soenen:

    De frede fan ‘e greiden wês oer dy,
    de frede fan mar en lân;
    de frede fan ‘e loften wês oer dy,
    de frede fan waad en strân.
    Djippe frede mei komme oer dy.
    Mei Gods frede no groeie yn dy.

    17 september 2022 om 17:57

  5. Verdrietig dat je gezondheid dusdanig achteruitgaat dat het wandelen in de natuur bijna niet meer lukt.
    Het lijkt me een lastige beslissing, weer een stukje afscheid nemen in je leven.
    Veel wijsheid gewenst bij je beslissing.

    17 september 2022 om 18:30

  6. De beslissing is aan jou. Wellicht dat je de druk wegneemt bij jezelf om niet iedere week een blog te willen plaatsen, want dat geeft je lichaam aan, maar zo af en toe wanneer het jou past?

    18 september 2022 om 14:02

  7. Sterkte met deze moeilijke beslissing ! Je foto’s zijn altijd erg mooi !

    18 september 2022 om 21:41