Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Buizerd

Langs de N381 zo ongeveer bij het Koningsdiep zag ik in de verte een Buizerd op een paal staan. Dus maar rustig de auto laten uitrollen en vooral niet remmen, want deze vogels horen het gekras van de remblokken wel en daar hebben ze een hekel aan. Ik kwam goed uit en de Buizerd bleef staan.

Buizerd

Buizerd

Je verwacht dat hij er elk moment vandoor kan gaan, maar dat gebeurde niet, de vogel bleef staan en keek me zelfs nog eens aan.

Buizerd

Buizerd

Hij zal het koud hebben gehad en had z’n veren opgepompt zodat hij een dikke Buizerd lijkt. In werkelijkheid zal hij door de vorstperiode waarschijnlijk moeilijk voedsel kunnen vinden. Hij was dan ook niet van plan te vertrekken en energie te verspillen.

geringe buizerd

geringe buizerd

Het was een geringde Buizerd, maar ik kon helaas geen nummers aflezen.

Buizerd

Buizerd

Na een paar minuten heb ik hem alleen gelaten, dan kon hij weer verder met z’n speurtocht naar voedsel in de sneeuw / rijp.

3 Reacties

  1. Ik dacht dat er ’s winters wel redelijk wat aas was, dus buizerdvoedsel.

    21 januari 2017 om 21:25

  2. Prachtig hoor.

    22 januari 2017 om 01:17

  3. Hillechien

    prachtig om te zien, vliegen hier veel rond

    22 januari 2017 om 12:18