Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Wegwezen

Onderweg naar de Jan Durkspolder werd ik bijna verrast door een overstekende Ree. Uit ervaring weet ik dan dat je maar beter even kunt wachten tot de complete sprong is gepasseerd. En ja hoor, ze kwamen ….., nog een, nog een, nog eentje, het ging maar door. Uiteindelijk kwamen er 9 stuks voorlangs oversteken. Toen ze allemaal gepasseerd waren heb ik ze in het naastliggende weiland kunnen fotograferen.

sprong Reeën

sprong Reeën

Eentje hield daar de boel in de gaten.

Ree

Ree

Een paar dagen later zag ik, ergens anders, een reebok aan komen rennen, precies is mijn richting.

Reebok op de vlucht

Reebok op de vlucht

Dus maar weer gauw weer de auto stilgezet, anders kan het behoorlijk verkeerd aflopen. Die bok rende in blinde paniek op me af

Reebok op de vlucht

Reebok op de vlucht

en op het laatste moment draaide hij af en stak achter mijn auto de weg over, gevolgd door een reegeit

Reegeit op de vlucht

Reegeit op de vlucht

die er ook de sokken flink in had.

Reegeit op de vlucht

Reegeit op de vlucht

Meer dan twee waren er deze keer niet. Wat ze heeft opgejaagd weet ik niet, in elk geval dachten ze “wegwezen hier”. Het is zeker een gevaar in het buitengebied, die overstekende reeën. Maar ja, zo vlak voor de kerst dreigt er ook gevaar voor reeën, maar dan van mannen / vrouwen in groene pakken. Dan wil je wel in paniek wegrennen.

2 Reacties

  1. In diervriendelijk vlees geloof ik niet. In diervriendelijke natuur des te meer. Mooie ervaring en mooie foto’s!

    Vrolijke groet,

    17 december 2016 om 12:36

  2. Hillechien

    dat zijn nog eens ontmoetingen wow

    18 december 2016 om 11:07