Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Paringswiel Koraaljuffers

Net als gisteren was het vandaag fotografisch weer “schraalhans meester” in het Wijnjeterperschar. Mijn bedoeling was het vastleggen van Koraaljuffers, de juffertjes met de rode ogen, de rode pterostigma’s en rode poten. De stevige wind speelde me parten en er was nauwelijks een rode juffer te vinden. Alleen dit onderstaande stel liet zich zien, een paringswiel vormend. Het voordeel is dat ze dan niet zo mobiel zijn.

paringswiel Koraaljuffers

paringswiel Koraaljuffers

Zodanig hangend dat ze bijna onbereikbaar voor me waren.

paringswiel Koraaljuffers

paringswiel Koraaljuffers

Met het risico op een paar natte voeten heb ik toch maar geprobeerd ze van de zijkant vast te leggen.

paringswiel Koraaljuffers

paringswiel Koraaljuffers

Het mannetje hield zich vast aan pitrus.

paringswiel Koraaljuffers

paringswiel Koraaljuffers

Het vrouwtje deed alles met losse pootjes, haar enige steun waren de achterlijfaanhangsels van het mannetje, waarmee hij haar stevig vast hield. Ondanks dat wiebelden ze nog behoorlijk in de wind. Maar gelukkig, ik kon een paar redelijke foto’s maken. De missie was geslaagd, zij het wel met een natte voet.

Eén reactie

  1. Wel mooi, je moet er wat voor over hebben!

    20 augustus 2016 om 22:14