Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Eiber & Co

Helaas, het was geen week voor prachtig belichte onderwerpen, het bleef de afgelopen dagen voornamelijk grijs met soms nog wel wat blauw aan de lucht. Op zo’n moment kon ik een overvliegende Ooievaar, alias Eiber, alias Stork vastleggen.

Ooievaar

Ooievaar

Ooievaar

Ooievaar

Ooievaar

Ooievaar

Het beeld was echter meer dat van onderstaande foto, grijs en nog eens grijs.

Grote zilverreiger

Grote zilverreiger

Daarin kreeg ik de eerste Grote zilverreiger van dit seizoen voor de lens, zij het van ver. Eerder dan vorig jaar, dat is zeker. Het schijnt zo te zijn dat deze vogel tegenwoordig al in Nederland overzomert. Hier echter nog niet, dit was voor mij de eerste in wat hier normaal alleen in het herfst- en winterseizoen te zien is. Nu zit de “r” nog niet eens in de maand. We zullen eraan moeten wennen, denk ik.

2 Reacties

  1. Mooi zo in de vlucht. Hier zag ik ook de zilverrijger.

    14 augustus 2016 om 08:11

  2. Mooi,al zit de zomer tegen,het is een fraaie foto.

    15 augustus 2016 om 07:08