Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Zitverbod

Wie kent het niet? Hoge nood ! Als je vroeger in de stad was kon je nog even bij V&D langs, maar in het open veld wordt dat een probleem. Dan maar even geen nood, er is altijd wel een plekje te vinden. Maar daar zijn terreineigenaren niet altijd blij mee. Op de Kapellepôle, eigendom van It Fryske Gea, hangt tegenwoordig een gedicht. Een beetje van Sinterklaasniveau en niet echt hoogdravend, maar de bedoeling is wel duidelijk. Er heerst op de pôle een zitverbod.

Zitverbod

Zitverbod

Als toezichthouder is een Groentje aangewezen. Het vlindertje bleef me maar aankijken, ik kon hem niet vermurwen even z’n zijkant te laten zien, hij hield me in de gaten.

Groentje

Groentje

Als je dan toch gaat zitten kun je er van alles meenemen. Op een bepaalde struik vlak bij het bordje kropen redelijk veel Heideringelrupsen rond. Die wil je niet meenemen als je weer opstaat. Je voelt ze echter wel heel gauw.

Heideringelrups

Heideringelrups

Maar het grootste gevaar als je gaat zitten zijn toch de teken, en helaas,  die merk je niet zomaar op.

3 Reacties

  1. Jetskefotografie

    Als je echt moet dan luistert de sluitspier niet naar de tekst op het bord.

    27 mei 2016 om 23:15

  2. Tja, wat zal ik ervan zeggen … als je moet, dan moet soms gewoon … En dat is al vervelend genoeg. 😦
    Maar ik weet nu in elk geval waar ik op moet passen, want de Kapellepôle staat wel op mijn lijstje om binnenkort weer eens rond te kijken.

    28 mei 2016 om 13:49

  3. Mooi geschreven maar als de natuur je dwingt wat dan. Prachtige rups.

    29 mei 2016 om 15:36