Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Putter fotoshoot

Putters, ik zie ze vaak, vliegend in een groepje. Fotograferen is een stuk lastiger want als er eentje uit de groep besluit ergens anders te gaan kijken dan gaat de rest mee. Ik trof een groepje dat in een slootwal eten aan het zoeken was. Eentje hield op een prikkeldraad schijnbaar de wacht.

Putter

Putter

Daardoor had ik net even meer tijd en konden we tot een fotoshoot komen.

Putter

Putter

De wetenschappelijke naam van deze vink is Carduelis carduelis, wat zoiets betekent een vogel die op de distels zit. In het najaar doen ze dat zeker. Zijn tweede naam is dan ook Distelvink.

Putter

Putter

Na nog een beetje draaien kwam z’n gele vleugelstreep ook in beeld.

Putter

Putter

Er volgde nog een totaalshot.

Putter

Putter

Toen vond eentje in de groep het mooi geweest en zocht z’n heil elders.

Putter

Putter

U raadt het al ……., mijn fotomodel ging mee. Mij achterlatend na een mooie fotoshoot.

7 Reacties

  1. Het puttertje werkte zo te zien toch een hele tijd goed mee. Over zo’n model mag je niet klagen, Geert🙂

    23 april 2016 om 18:33

  2. Prachtig!

    23 april 2016 om 19:08

  3. Erg mooi, hier zitten ze vaak in een boom voor mijn keukenraam. Soms denk ik dat ze er nestelen. Vorig haar ook een mooie foto van gemaakt. Prachtige foto’s. Het is ook een mooi vogeltje.

    23 april 2016 om 19:13

  4. Mooi het is mij nog niet gelukt om ze zo mooi te fotograferen

    23 april 2016 om 21:10

  5. Mooi hoor, je hebt weer goed weten te profiteren van dit buitenkansje.

    24 april 2016 om 13:29

  6. Een prachtserie van een prachtvogel.

    Vogelvriendelijke groet,

    24 april 2016 om 13:44

  7. Jetskefotografie

    Prachtig, Geert. Van zo’n buitenkansje word je vast helemaal blij.

    25 april 2016 om 18:41