Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

“swingende” Gele kwikstaart

Ook terug uit het verre Afrika is de Gele kwikstaart. Ze zijn niet erg eenvoudig te fotograferen omdat ze nogal veel in beweging zijn. Ik trof er eentje die wel stil bleef staan. Het liefst fotografeer ik ze op een tak met een blauwe lucht op de achtergrond. Deze paal met “plastic” touw is voor de verandering weer eens wat anders. Een uitbreiding van het kleurenpalet.

Gele kwikstaart

Gele kwikstaart

Ik kon deze zover krijgen dat hij met me mee floot, eigenlijk piepte.

Gele kwikstaart

Gele kwikstaart

Gelet op z’n maneuvels zou je het bijna swingen kunnen noemen.

Gele kwikstaart

Gele kwikstaart

Ja, zelfs kwamen de voetjes even van de vloer

Gele kwikstaart

Gele kwikstaart

Zo ……, gezien ?

Gele kwikstaart

Gele kwikstaart

Ja …., gezien. Mijn middag was weer goed.

8 Reacties

  1. Fantastisch! Je brengt het leuk šŸ˜‰

    16 april 2016 om 17:14

  2. Nou, die groene achtergrond is toch heel mooi hoor. De foto’s zijn allemaal sjiek maar die met het voetje los is geweldig.

    16 april 2016 om 19:25

  3. Petra

    Geert, wat een geweldige serie!

    17 april 2016 om 08:36

  4. Mooi, ik kende hem niet. Heel goed die groene achtergrond.

    17 april 2016 om 09:13

  5. Wat een heerlijke serie!

    17 april 2016 om 13:28

  6. Prachtig!
    Ik heb met je mee genoten.
    De muziek dacht ik er gewoon bij.

    Vriendelijke groet,

    17 april 2016 om 13:48

  7. Jetskefotografie

    Prachtig deze bijzondere dans.
    Ik heb op de mobiel een linkje naar alle vogelgeluiden. Als je het eigen geluid van de vogel laat horen dan reageert de vogel, zo heb ik mij laten vertellen. Maar dit trucje kende je vast al.

    17 april 2016 om 20:37

  8. De kleine druktemakeršŸ˜‰ Ik heb de soort hier nog niet gespot.

    18 april 2016 om 15:18