Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Gevlogen (1)

Het is ongeveer twee week geleden toen ik op zoek was naar doortrekkers, vogels die hier even uitrusten en bij-eten en daarna hun trektocht naar het zuiden weer vervolgen. Tot mijn verbazing trof ik bij een boerderij nog een paar Boerenzwaluwen aan. Normaal vertrekken ze zo half september weer naar het zuiden, een beetje afhankelijk van de hoeveelheid voedsel die hier nog te vinden is. Het ouderpaar bij deze boerderij was wat laat met hun tweede (misschien wel derde) nest jongen. De jonge vogels waren waarschijnlijk nog niet voldoende sterk voor de reis naar Afrika.

jonge Boerenzwaluwen

jonge Boerenzwaluwen

Het waren er een stuk of drie, waarschijnlijk afkomstig uit hetzelfde nest.

jonge Boerenzwaluw

jonge Boerenzwaluw

jonge Boerenzwaluw

jonge Boerenzwaluw

Veel initiatief om zelf vliegen te gaan vangen vertoonden ze nog niet,

jonge Boerenzwaluw

jonge Boerenzwaluw

hun leven bestond vooral nog uit het zitten op een boerenhek en afwachten tot de ouders voer brachten.

jonge Boerenzwaluw

jonge Boerenzwaluw

Toen ik er een dezer dagen weer langs kwam was er niets meer te zien, deze vogels zijn gevlogen.

2 Reacties

  1. Mooie foto’s.

    Vogelvriendelijke groet,

    17 oktober 2015 om 13:48

  2. Gek hè, zo laat nog boerenzwaluwen. Ik was er ook verbaasd over.

    17 oktober 2015 om 15:42