Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Boswants

Ik moet mijn rondje Merskenheide nog afmaken, een rondje dat ik twee weken geleden ben begonnen. Als laatste komt aan bod een Boswants alias Roodpootschildwants, die in een heidestruik was geklommen.

Boswants

Boswants

Een fraai gekleurde wants, hij heeft alleen een ongemakje gehad met zijn vliesvleugels.

Boswants

Boswants

Een paar maand geleden liet ik al een juveniel exemplaar van deze soort zien, die gaat voor hier nog eens in de herhaling.

Boswants (juv)

Bosants (juv)

Toen was ik bijna rond, alleen een Berkenschildwants liet zich nog zien, met een paar druppels in de nek en op zijn schild, werkend als vergrootglas.

Berkenschildwants

Berkenschildwants

Het wordt weer hoog tijd voor een volgend rondje.

3 Reacties

  1. Zoveel wantsen en altijd fijn om er een, of twee, tegen te komen. Mooi!

    10 oktober 2015 om 17:32

  2. Mooie serie, weer vooral de laatste vind ik weer een echte schoonheid.
    Het was een mooie veertiendaagse rondgang, maar het wordt nu toch echt tijd om op huis aan te gaan, want de nachten worden kouder … šŸ™‚

    10 oktober 2015 om 17:38

  3. De laatste is wel een hele mooie wants, hoewel de bosants ook een heel mooi schild heeft. Mooie serie.

    10 oktober 2015 om 19:05