Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Paardenbijter

Ik wist van tevoren niet dat ik slechts één kans zou krijgen bij deze glazenmaker. Meestal probeer ik ze van alle kanten te fotograferen. Bij de onderstaande was hij verdwenen na die eerste klik van de camera.

Paardenbijter

Paardenbijter

Als je ze niet op de rug kunt kijken maakt dat het determineren moeilijker. Je kunt bij deze denken aan een vrouwtje Blauwe glazenmaker. Gelet is het tijdstip (eind september) is het echter eerder een Paardenbijter. Die is het ook, want ik kan nog net een lichte “spijker” op segment 2 van het achterlijf ontdekken. Bovendien heeft hij op segment 9 en 10 van het achterlijf alleen maar lichte vlekjes en niet een lichte baan zoals de Blauwe die wel heeft.

2 Reacties

  1. Eerst schot meteen raak dan, ik vind de vleugeltjes er heel tof op staan.

    25 september 2015 om 23:06

  2. Hij stond toch meteen weer zo knap op die ene foto, dat je hem weer haarfijn op naam hebt kunnen brengen. Knap werk weer dus,

    26 september 2015 om 00:17