Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Paringswiel

‘k Had me vandaag voorgenomen in de schaduw een boek te lezen in de tuin en me niet met fotografie bezig te houden. Echter, uiteindelijk lukte me dat niet want er kwam een paringswiel met libellen voorlangs zeilen. Ook een soort van “sail” maar dan anders en moeizamer. Dat is een tafereeltje dat zich hier zelden afspeelt. Ze probeerden het eerst maar eens op de oude schutting,

paringswiel Steenrode heidelibel

paringswiel Steenrode heidelibel

maar zochten later toch een moderner plekje op.

paringswiel Steenrode heidelibel

paringswiel Steenrode heidelibel

Mevrouw hing er maar wat bij, toch bepaalt zij uiteindelijk of er wel of niet wordt gepaard.

paringswiel Steenrode heidelibel

paringswiel Steenrode heidelibel

Het zijn heidelibellen en ik houd het op de Steenrode soort. Wat die in m’n tuin kwamen doen? De heide is kilometers verderop.

4 Reacties

  1. Het blijft een aparte foto opleveren.

    Zonnige groet,

    22 augustus 2015 om 19:02

  2. Daarvoor had ik mijn boek ook even aan de kant gelegd🙂

    22 augustus 2015 om 23:40

  3. waterleeuw

    Knappe foto’s!

    23 augustus 2015 om 00:31

  4. Jetskefotografie

    Als je een dergelijke tafereeltje te zien krijgt dan zou ook bij mij het boek moeten wijken voor de camera.
    Zoals ik al een keer eerder schreef, een paringswiel van libellen is lastiger vast te leggen dan een paringswiel van juffers.
    Mooi!

    26 augustus 2015 om 22:08