Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Zwemles voor mussen

In of bij m’n tuin zijn weer een aantal jonge mussen uitgebroed. Regelmatig zitten er een stuk of tien op de schutting. Vandaag bereikte de temperatuur hier weer de 32 graden Celsius. Dat was voor mij reden om de drinkbak voor vogels nog eens bij te vullen. Normaal ga ik ervan uit dat de vogels zelfredzaam zijn maar in die hitte kunnen ze wel wat afkoeling gebruiken. In plaats van nu eens uitvoerig te gaan drinken hadden de mussen andere ideeën.

badderende Mus

badderende Mus

De youngsters moesten maar eens zwemles hebben. De drinkbak werd gebruikt als zwembad.

badderende Mus

badderende Mus

Wel onder toezicht natuurlijk, pa fungeerde als badmeester.

badderende Mus

badderende Mus

Het jonge spul leerde snel en durfde al gauw kopje-onder te proberen. Na een uur kon ik de drinkbak weer bijvullen.

Verder heb ik alles nog eens in een kort filmpje samengevat, die ook op Full HD kan worden afgespeeld. Mijn eigen computer heeft het daar moeilijk mee en zelf kies ik meestal voor een lagere kwaliteit. Dan is de scherpte wel wat minder.

_____________

Trouwens, wat een gezeur om een filmpje op YouTube te krijgen vanaf je desktop computer, ze gaan er zeker vanuit dat je tegenwoordig alles vanaf een smartphone doet en mekkeren over apps die je moet gebruiken, het liefst die van de googelaar natuurlijk. Die staan echter niet op m’n desktop !!! en kunnen er ook niet op staan ;-( 

____________

3 Reacties

  1. Ik heb mijn badderplek voor de vogels schoongemaakt en bijgevuld. Het blijft telkens een genot om naar de vogels te kijken. Vrolijke groet,

    3 augustus 2015 om 19:03

  2. yemrev

    Super leuke foto’s en filmpje!
    Groet, Dick

    3 augustus 2015 om 23:49

  3. Karin

    Haha, super leuk zijn deze geworden

    4 augustus 2015 om 10:18