Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Regenachtig

Eindelijk is het weer eens een beetje regenachtig. Ik weet wel dat als je vakantie hebt je het liefst wilt dat de zon de hele dag schijnt. Met de huidige caravans echter zal regen toch niet meer echt een probleem zijn en ook niet bij een goede tent. Bovendien ruikt het veel lekkerder in de natuur na regen. Voor mij is het een voordeel dat de pollen ook nog eens uit de lucht spoelen. Een beetje regen …. à lá …, als het maar niet voortdurend regent in de zomer. Regen levert ook een ander soort fotografie op.

’s Morgens vroeg hangen de regendruppels nog aan de spinnenwebben.

regendruppels aan spinneweb

regendruppels aan spinneweb

Elke keer verbaas ik me weer over de sterkte van zo’n spinneweb, op de foto hieronder kun je de spindraden nauwelijks zien, maar aan de grote onderste druppel zie je wel duidelijk de beide “ophangpunten”.

regendruppels aan spinneweb

regendruppels aan spinneweb

De luchten kunnen soms imposant zijn,

donkere lucht

donkere lucht

bloemen hangen vol druppels

bloem met regendruppels

bloem met regendruppels

en soms zie je een regenboog, soms een dubbele.

regenboog

regenboog

Aan het eind van de week wordt het al weer warm, dit is ook wel even lekker.

2 Reacties

  1. Met een poncho en paraplu ben ik van huis vertrokken.
    Regendruppels heb ik opgevangen en zien vallen.

    De Natuur is ook opgebloeid.

    Straks geniet ik wel weer van de Zon.

    Zomerse groet,

    13 juli 2015 om 18:16

  2. Prachtige serie weer.

    13 juli 2015 om 18:31