Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Grote zilverreiger

Het lukt me nog niet om zomergasten of doortrekkers voor de camera te krijgen. Deze week bleef het bij een wintergast. Een Grote zilverreiger, een andere dan die van vorige week. Stilstaan was er ook deze keer niet bij,

Grote zilverreiger

Grote zilverreiger

maar ik had het geluk dat hij voorlangs kwam zeilen.

Grote zilverreiger

Grote zilverreiger

Er komt weer wat meer ruimte om ’s avonds nog iets te fotograferen.

zonsondergang

zonsondergang

Gelukkig maar, want tot vijf uur ’s middags heb ik andere bezigheden.

zonsondergang

zonsondergang

Deze week trok een zonsondergang ook mijn aandacht. De zon liet zich zien als een rode bol, vlak voor zonsondergang zelfs als een vuurrode bol.

4 Reacties

  1. In mijn beleving is de grote zilverreiger een blijvertje: ik zie ze tegenwoordig het jaar rond.

    28 februari 2015 om 20:33

    • @Hendrika:
      Dat hoor ik vaker, maar tot nu toe zie ik ze hier alleen nog maar in de winter.

      1 maart 2015 om 18:27

  2. schitterend!

    1 maart 2015 om 16:02

  3. Prachtige vliegfoto’s van die Zilverreiger. Op de één of andere manier zie ik ze met name als ik in de trein zit en ze dus niet kan fotograferen!
    De zonsondergangfoto’s zijn beiden ook prachtig, wat een kleur op die laatste!

    1 maart 2015 om 17:58