Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

B.BI.H.H.

Het is een ouwetje, de afkorting b.b.h.h. ofwel “bezigheden buitenshuis hebbende”. Dat heb ik voor deze week veranderd in b.bi.h.h. ofwel bezigheden binnenshuis hebbende. Die bezigheden hielden me af van het fotograferen. Slechts één uurtje had ik over om ergens in het veld te gaan kijken. Ik heb me geconcentreerd op de Buizerds in de buurt. Daarvan zijn er momenteel erg veel. De reden zal wel zijn dat de noordelijke Buizerds hier soms ook de winter doorbrengen. Het probleem is dat ze bijna altijd vluchten als je aandacht aan ze besteed. Daarom zijn de onderstaande foto’s gemaakt van ver, soms heel ver.

 

Buizerd en Knobbelzwaan

Buizerd en Knobbelzwaan

Nummer 1 viel bijna in het niet qua grootte bij een Knobbelzwaan

Buizerd en Knobbelzwaan

Buizerd en Knobbelzwaan

Maar ging er toch vandoor toen ik in de buurt kwam. Tot een botsing kwam het niet. Da’s ook niet verstandig bij zo’n forse zwaan.

Buizerd en Knobbelzwaan

Buizerd en Knobbelzwaan

Nummer twee leek wat minder paniekerig en bleef wat langer op z’n paal staan,

Buizerd

Buizerd

maar koos toch het hazepad.

Buizerd

Buizerd

Met skies onder zou hij zo aan het schansspringen mee kunnen doen.

opvliegende Buizerd

opvliegende Buizerd

Nummer drie is een zeer forse jongen, maar was erg ver weg. Eentje met veel wit, ik hoop hem /haar ooit nog eens van dichtbij te kunnen vastleggen.

Buizerd

Buizerd

Deze stond op een stuk grasland, waarvan de boer me vertelde dat het daar ook al wemelt van de muizen. Voor voedselschaarste hoeft deze dan ook niet bang te zijn, hij hoeft alleen maar goed om zich heen te kijken. Deze is wel echt b.b.h.h.

2 Reacties

  1. Wow, prachtig! Vooral de onderste foto’s van de Ruigpootbuizerd, helemaal geweldig!

    15 februari 2015 om 18:50

  2. Jetskefotografie

    De buizerd samen met de knobbelzwaan is wel echt een treffen. De één na laatste foto vind ik ook mooi, het is net alsof hij de lange onderbroek aanheeft.
    Jammer dat je in het algemeen in weblogland en e-mail land zo stil bent. Het is een keuze die je maakt en die ik heb te respecteren.

    16 februari 2015 om 22:00