Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Terugblik (1)

Net als vorige week is het me deze week niet gelukt in het veld te zijn. Er zijn teveel andere, noodzakelijke, dingen die ook moeten gebeuren. Dat geeft me de gelegenheid om eens tien jaar terug te kijken, naar de herfst van het jaar 2004.  De laatste jaren houd ik me veel bezig met macrowerk. Dat was in 2004 anders. Toen trok ik er vlak voor zonsondergang regelmatig op uit, wat een grote serie van dergelijke opnames tot gevolg had.

Een zonsondergang in de Duurswouder heide.

Zonsondergang

Zonsondergang

Maar toen was ik ook veel meer bezig met het inventariseren van paddestoelen. Hieronder (denkelijk) de Gele ringboleet, een tweetal prachtig gekleurde exemplaren die ik in It Skjer vastlegde.

Gele ringboleet?

Gele ringboleet?

En die Dennevoetzwam in het bos van Bakkeveen.

Dennevoetzwam

Dennevoetzwam

Maar het waren vooral kleurrijke zonsondergangen.

Zonsondergang

Zonsondergang

De boven- en onderstaande zijn aan de Opper Haudmare (N381) gemaakt.

Zonsondergang

Zonsondergang

De komende weken blijft het moeilijk met de fototochten in het veld. Maar zo kan het ook, de foto’s zouden ook deze herfst gemaakt kunnen zijn.

3 Reacties

  1. Jenny

    Niks mis met oude foto’s. Prachtig!

    22 november 2014 om 21:22

  2. Er niks mis mee om in tijden van drukte en andere besognes af en toe eens een greep in het archief te doen. Zeker dat soort fraaie zonsondergangen verveelt eigenlijk nooit.

    22 november 2014 om 21:43

  3. Jetskefotografie

    Ik vind je macro’s mooi maar ook zeker deze zonsondergangen en landschapsfoto’s.
    Ja jij hebt ook maar 24 uur in een etmaal. In drukke tijden is het handig dat je terug kunt vallen op je archief.

    23 november 2014 om 17:17