Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Herfst aan de Poaswei

Het moest er toch eens van komen: op zoek naar de gouden lanen in herfstkleuren. Met regenachtig weer is het vaak een trieste boel in de bossen, te donker voor foto’s. Maar toen de zon scheen ben ik bij een overbekende plaats gaan kijken, de Poaswei (Poostweg) onder Beetsterzwaag. Met de herfstbladeren nu eens in het volle zonlicht.

 

herfstkleuren Poaswei

herfstkleuren Poaswei

 

Dwars op de Poaswei lopen een aantal beukenlanen het bos in.

herfstkleuren Poaswei

herfstkleuren Poaswei

Lopen op zo’n pad betekent lopen op een bed van beukenbladeren.

herfstkleuren Poaswei

herfstkleuren Poaswei

In tegenlicht springen de kleuren eruit.

herfstkleuren Poaswei

herfstkleuren Poaswei

Ja ……, bij zonlicht is het er daar momenteel zeer kleurrijk.

Vliegenzwam

Vliegenzwam

Bij die herfstkleuren mag een Vliegenzwam niet ontbreken. Nu nog vol op kleur.

2 Reacties

  1. Dat is toch wel een van de mooiste plekjes om het bos in herfstgewaad te fotograferen.
    Ik kom de laatste weken niet meer zoveel in de zuidoosthoek van ‘mijn regio’. Uit het feit dat jij deze foto’s hebt gemaakt, meen ik op tre mogen maken dat de Poaswei weer open is voor verkeer. Dan kan ik er in de loop van de week nog wel eens een ritje aan wagen.

    12 november 2014 om 01:28

    • @Jan:
      Hij is inderdaad weer open. Bij het toegangspad voor het Witte meer (ijsbaan) zit er nu een asverschuiving in de weg en er zijn echte parkeerplaatsen aangelegd.

      12 november 2014 om 10:20