Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Pimpel en Kool

De schutting wordt momenteel druk bezocht. Met vogels die bij een tuinvogeltelling niet zouden misstaan. Allemaal “normale” tuinvogels die hier ergens hun vaste plekje hebben. Ik heb er twee soorten uitgezocht. Eerst de Koolmees, een soort die zich heel vaak laat zien.

Koolmees

Koolmees

Meestal op die schutting, maar soms ook op een tuinlamp als een ware evenwichtskunstenaar.

Koolmees

Koolmees

Best mooi getekend zo’n Koolmees. Persoonlijk vind ik de Pimpelmees nog net iets mooier met dat blauw in z’n verenpakket. Deze soort laat zich veel minder vaak zien. Hier staat hij een vliegje te bewonderen. Direct na het maken van de foto was het vliegje wijlen.

Pimpelmees

Pimpelmees

Om me daarna recht aan te kijken. Gezien …………? Ja ……, gezien, het ging vliegensvlug.

Pimpelmees

Pimpelmees

Dan staat er in de laatste week nog regelmatig eentje op de schutting met een ander kleurenpakket. Een Roodborst, hij zal wel afkomstig uit het noorden en hier naar toe gevlogen zijn om de kou te ontvluchten. Hij is duidelijk wat mensenschuw want zodra ik me ook maar even laat zien is ie weg. Dat zal over een paar weken wel beter gaan. Om toch nog wat rood in dit blog te krijgen een roodgekleurde zonsopkomst in deze week.

zonsopkomst

zonsopkomst

Het was venijnig koud buiten op dat moment. Ik was van plan snel een betere plek te zoeken, weg tussen die huizen. Dat had echter geen zin, het totale lichtspektakel heeft niet langer dan twee minuten geduurd.

3 Reacties

  1. Ook ik heb een voorliefde voor de Pimpelmees.

    Vriendelijke groet,

    8 november 2014 om 18:44

  2. Jaja, die tuinvogels zijn dan vaak voor de lens te krijgen maar dat wil nog niet zeggen dat al die foto’s ook slagen. De koolmees is best lastig met zijn oogje in een zwart geheel. Jij hebt daar blijkbaar helemaal geen moeite mee want prima gelukt.
    Ik heb ook meer met de pimpelmees … Qua kleur maar ook qua gedrag.

    9 november 2014 om 19:03

  3. yemrev

    Mooie plaatjes, lekker scherp.
    groet, Dick

    10 november 2014 om 09:31