Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Kijk eens in ….

Tijdens de laatste keer dat ik in het Wijnjeterperschar was kreeg ik in het struikgewas slechts met moeite een heidelibel voor de lens. Zitten blijven dat was er eigenlijk niet bij.

Steenrode heidelibel

Steenrode heidelibel

Maar het kan verkeren, want toen ik aan het eind van de wandeling even op de afsluitboom voor het pad verpoosde kwam er eentje naast me zitten.

Steenrode heidelibel

Steenrode heidelibel

Hij bleef, zodat ik z’n kop lekker scherp kon vastleggen en diep “in de poppetjes van z’n ogen” kon kijken. Hoewel ….. meer facet dan poppetje.

Steenrode heidelibel

Steenrode heidelibel

Hij heeft gele strepen op de poten, wat een Bloedrode of een Zwarte heidelibel uitsluit. Blijft over de Steenrode of de Bruinrode heidelibel. Omdat ik meen wel zoiets als een hangsnor te kunnen bespeuren is het volgens mij een Steenrode heidelibel.

Eén reactie

  1. Deze foto’s, geschoten op dat plekje, leveren me meteen een paar déjà-vu’s op.
    Het zijn weer haarscherpe en kraakheldere macro’s. Daar kom ik met mijn camera en voorzetlens dan toch weer net niet aan toe.

    26 september 2014 om 00:12