Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Drenthe in zandsculpturen

Afgelopen zaterdag hebben we in familieverband een bezoek gebracht aan de Prins Bernhardhoeve in Zuidlaren. Daar is momenteel een expositie betreffende de geschiedenis van Drenthe. Helemaal in zandsculpturen uitgewerkt.

Zandsculptuur Drenthe

Zandsculptuur Drenthe

Allerlei sagen en fabels en feiten zijn er prachtig uitgebeeld. Hieronder Het meisje van Yde.

Zandsculptuur meisje van Yde

Zandsculptuur meisje van Yde

Ook Ellert en Brammert hebben een prominente plaats gekregen.

Zandsculptuur Ellert en Brammert

Zandsculptuur Ellert en Brammert

Geweldig wat de kunstenaars in zand kunnen uitbeelden.

Zandsculptuur Ellert en Brammert

Zandsculptuur Ellert en Brammert

Militaire geschiedenis

zandsculptuur Drenthe militair

zandsculptuur Drenthe militair

met daarbij een uitwerking van de plattegrond van de vestingstad Coevorden.

zandsculptuur Coevorden

zandsculptuur Coevorden

En nog veel ….., veel meer. Genoeg voor een aantal afleveringen op dit blog. Maar ik denk dat ze misschien nog beter passen op mijn historische site. Daar zal het vervolg zichtbaar zijn.

3 Reacties

  1. Ik vind dit pure kunst. Wij zijn bij de zandsculpturen in Garderen geweest. Die serie komt nog op mijn weblog.

    8 september 2014 om 22:12

  2. Hoe ze het doen, weet ik niet, ik vind het knap gemaakt. Wat een karwei!

    8 september 2014 om 22:31

  3. Dit zijn stuk voor stuk bewonderenswaardige staaltjes zandsculptuur!

    9 september 2014 om 16:24