Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Spinnende watertor

Je valt van de ene verbazing in de andere. Een paar dagen geleden lag er een Blauwe glazenmaker op m’n terras, klik hier, en een paar week geleden een Geelgerande waterroofkever, klik hier. Vanmiddag kroop er ineens een zo mogelijk nog grotere tor over dat terras.

Grote(?) Spinnende watertor

Grote(?) Spinnende watertor

Helemaal fit was hij niet, maar hij was niet van plan zich te laten oppakken en ging er steeds al kruipend vandoor.

Grote(?) Spinnende watertor

Grote(?) Spinnende watertor

Ik heb hem nog wel even op de rug gelegd om zo ook de onderkant te kunnen bestuderen. Het was niet naar de zin, floeps en hij stond weer op z’n poten.

Grote(?) Spinnende watertor

Grote(?) Spinnende watertor

Groot was hij, dat is zeker, hij haalde wel de vier centimeter. Hij heeft de kenmerken van een Spinnende watertor en ook die van een Grote spinnende watertor. Ze horen beide thuis in een waterpartij. Zoals ik al eerder schreef is die bij mij in de verste verte niet te vinden. Sandra die Limburgse schreef in een reactie op de vorige dat die tor misschien gevangen was door een vogel die zijn buit vervolgens heeft laten vallen. Dat is hier misschien ook het geval, ik heb het niet gezien. Ik ben benieuwd of er nog grotere torren zijn, misschien vind ik die dan ooit nog op mijn tuinterras. Het is toch wel opvallend dat ze precies in mijn tuin vallen.

Reacties zijn gesloten.