Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Aan de waterkant (2)

Het is een uitgelezen plekje, daar langs de Tjonger alias Kuinder. Er staat een bankje, vlak bij het water, met daarnaast een dijk, die de wind keerde. Het kon even niet beter. De roodoogjuffers heb ik al laten zien, nu nog het landschap

langs de Tjonger

langs de Tjonger

en de drijvende wolken, samengebald in een time-lapse filmpje.

Het middendeel van de film is eerder die dag opgenomen, het begin en eind bij het bankje langs de Tjonger.

5 Reacties

  1. Mooi filmpje, Geert. Volgens mij heb je deze opnamen op een mij ook niet onbekend plekje gemaakt. Ik schat zo, dat het in de buurt van het gemaal van Ter Idzard was …

    4 juni 2014 om 12:16

    • @Jan K.
      Je zit er hooguit een paar honderd meter naast 🙂

      4 juni 2014 om 18:33

      • Ik wilde niet te specifiek zijn, maar als je me gaat zitten uitdagen, dan moet ik toch maar met een wat exactere locatie komen. Je zat lekker op het bankje bij de zweefsteen en de trailerhelling. Een fijn plekje waar ik in het voorjaar een tijdje tevergeefs heb getracht kieviten te kieken. 🙂

        4 juni 2014 om 21:20

        • @ Jan K.:
          Jij mag nooit meer raden 🙂 , een mooi plekje !

          4 juni 2014 om 22:15

  2. Het wordt tijd dat Jan me een keer de weg wijst naar het mooie plekje daar.
    Mooi filmpje. Dit is toch gemaakt van zoveel foto’s achter elkaar te nemen? Hoelang heb je daar dan gezeten?

    15 juni 2014 om 21:44