Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Lentebloesem

Vandaag begin ik wat voorzichtig met een Pimpelmees die bij de buren in een struik hing.

Pimpelmees

Pimpelmees

Zelfs het kleinste zaadje of uitlopend blaadje ontgaat deze jongens niet.

Pimpelmees

Pimpelmees

Na enige tijd was de vogel klaar en vertrok.

Pimpelmees

Pimpelmees

Gelukkig bleef hij in dezelfde struik zitten. Daar had ik op gehoopt. Vraag me niet hoe deze bloeiende struik heet, ik weet het niet.

Pimpelmees

Pimpelmees

Wat ik wel weet is dat de Pimpelmees in een bad van roze terecht leek te zijn gekomen.

Pimpelmees

Pimpelmees

Zoveel roze dat hij er bij de laatste foto bijna in raakt ondergedompeld. Met dank aan de buren: Een Pimpelmees tussen de lentebloesem.

7 Reacties

  1. Heel, heel erg mooi !!

    12 april 2014 om 17:09

  2. Voor een mooie foto hoef je niet ver van huis, dat blijkt maar weer. De eerste vind ik het mooist!

    12 april 2014 om 17:14

  3. Jenny

    Mooie serie Geert, fijn dat de buren een Amandelboompje in de tuin hebben šŸ™‚

    12 april 2014 om 18:13

  4. Jetskefotografie

    Heel goed dat je voorzichtig begint. Ook al begin je voorzichtig dan zul je jezelf ook nog wel eens tegenkomen.
    Zo mooi zoals je het gebruikelijke vogeltje in een tuin kunt vastleggen.
    Pimpeltje in het Roze, doet het goed.

    12 april 2014 om 19:02

  5. Met zulk mooi weer en zo’n fraaie boom bij de buren is het gelukkig ook in de tuin goed toeven. Hoewel je waarschijnlijk liever achter de weidevogels aan zou gaan, zijn dit ook mooie foto’s geworden.
    Beterschap verder!

    12 april 2014 om 21:24

  6. Heel mooie foto’s, met een knap opvliegend beeld.

    13 april 2014 om 10:40

  7. yemrev

    Mooie serie pimpels!
    Groet, Dick

    14 april 2014 om 15:25