Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Veel gemist

In de afgelopen weken bleef het stil op dit weblog. Zonder er heel diep op in te gaan kwam het hierop neer dat een langere ziekenhuisopname nodig was. Intussen mis je dan veel. Als je jezelf weer wat beter voelt kijkt je uit het ziekenhuisraam en je ziet dat de zon schijnt, je hoort dat het warm is buiten. Je hoort van gevonden Kievitseieren. Intussen zit je maar wat achter dat raam en is het niet verstandig om naar buiten te gaan. Ook als je na een paar weken weer naar huis mag om aan te sterken is het nog niet vanzelfsprekend dat je weer rondloopt in de natuur. De eerste vijftig meter lopen gaat moeizaam. Langzamerhand is die afstand intussen uitgebreid naar een paar honderd meter, ja …. het gaat vooruit, voor een lekkere wandeling is het helaas nog te vroeg.

Vanmorgen had ik echter de kriebels, ik wilde nu toch wel weer eens een lentebode met eigen ogen zien. Ik had me voorgenomen niet langer dan een kwartiertje in het veld te zijn. Het kwartiertje was meer dan voldoende. Hier is ie dan, mijn eerste lentebode van 2014, een Graspieper.

Graspieper

Graspieper

Graspieper

Graspieper

Na enige tijd dook het vogeltje vanaf de paal de slootwal in. Een goed teken, Graspiepers nestelen niet op palen, maar in oevers.

Graspieper

Graspieper

Ik probeer vanaf nu af en toe weer wat foto’s te laten zien. Met welke frequentie ….., dat weet ik nog niet, voorlopig zal het af en toe zijn. Voordat ik dit weblog weer op het voorgaande niveau heb ………, als dat  ooit weer lukt …..Verder dank ik U voor kaarten, brieven,  e-mails en telefoontjes, die U mij heeft gestuurd. Zeker als je achter de geraniums zit is dat een welkome afleiding.

14 Reacties

  1. Een mooie foto van de graspieper zelf heb ik het laatst ook geprobeerd maar ze wilden me niet in de buurt laten komen.
    verder wens ik je een voorspoedig herstel.

    22 maart 2014 om 16:46

  2. Ik heb het niet geweten
    en dan is het écht zo.
    Maar dat betekent niet dat ik je alsnog een goed herstel toe kan wensen
    en beter langzaam en goed
    dan haastige spoed.
    Het aller- allerbeste voor een mooi en goed herstel.

    22 maart 2014 om 16:51

  3. Jenny

    He ,gelukkig ben je er weer. Hoop dat het de goede kant op blijft gaan. Elke dag een beetje beter en verder. Gun dat je weer kunt genieten van al het moois in het fryske lân.

    22 maart 2014 om 17:13

  4. Het piepertje staat er mooi op, Geert. Ik wens je een voorspoedig herstel.

    22 maart 2014 om 19:23

  5. Deze heb je heel mooi vastgelegd en wens je vanaf deze kant een voorspoedig herstel

    22 maart 2014 om 19:30

  6. Jetskefotografie

    Fijn dat je hier weer bent, maar dan in de eerste plaats omdat dat een goed teken is. Wat is een mens dan kwetsbaar, in korte tijd van “iets naar niets”.
    Zoals je zelf ook al wat in andere bewoording schreef, het leven gaat gewoon door, de seizoenen wisselen, het mooie weer ontging je grotendeels. Ik kan me voorstellen dat je er even uit wilde. Je lentebode is een prachtige binnenkomer.
    Ook via deze weg, beterschap en sterkte gewenst!

    22 maart 2014 om 19:42

  7. Jolein

    Van harte hoop ik dat u zich snel weer helemaal gezond mag noemen en ook zo voelt!

    22 maart 2014 om 20:42

  8. En wij hebben jou gemist! Maar je bent er weer, en hoe: met een prachtige graspieper! Ik hoop dat het met je gezondheid weer de goede kant opgaat, het begin is er weer gelukkig.

    22 maart 2014 om 20:59

  9. Heel veel sterkte in de komende dagen. Even genieten van de natuur kan ook door even terug te bladeren in je schitterende fotocollectie. Altijd verrassend mooi

    23 maart 2014 om 09:12

  10. Een mooi vogeltje en een goed herstel.

    23 maart 2014 om 09:36

  11. Goed om hier weer even wat van je te horen, Geert. je maakt weer een fraaie comeback met deze foto’s van de graspieper.
    Ik ben blij dat je intussen weer wat frisse lucht hebt kunnen opsnuiven. Maar eh … kalm an, dan breekt het lijntje niet, zeker nu het weer wat frisser lijkt te worden. Van harte beterschap verder!

    23 maart 2014 om 14:05

  12. Prachtige foto’s van de graspieper … zo’n onopvallende vogel valt hier opeens heel erg op. Ook ik wens je een voorspoedig herstel op.

    23 maart 2014 om 15:57

  13. yemrev

    Schitterende foto’s van de Graspieper.
    Beterschap.

    24 maart 2014 om 10:07

  14. Veel sterkte en beterschap gewenst van onze kant !!! pas goed op jezelf !

    26 maart 2014 om 12:50