Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Spiegels

Voor vandaag heb ik een aantal foto’s opgezocht uit het archief. De virussen hebben er voor gezorgd dat ik nog even rustig aan moet doen. De onderstaande foto’s zijn een paar jaar oud, maar wel gemaakt in de winter. Gelet op de wolkenluchten die in de afgelopen week voorbij kwamen voor mijn geraniums langs zouden ze ook zo in de afgelopen week kunnen zijn gemaakt. De foto’s zijn gemaakt tegen zonsondergang bij de beide vennen aan de zuidkant van de Nije Heawei in het Wijnjeterper schar.

zonsondergang

zonsondergang

In het water van het eerste ven bubbelde een kleine rimpeling, de spiegeling was nog niet perfect.

gespiegelde zonsondergang

gespiegelde zonsondergang

Bij het tweede ven was de lucht fraai oranje gekleurd

zonsondergang

zonsondergang

en het wateroppervlak was zo glad als een spiegel.

gespiegelde zonsondergang

gespiegelde zonsondergang

2 Reacties

  1. Prachtplaten! Het feit dat je ze vandaag publiceert getuigt er in elk geval dat je niet helemaal aan je bed gekluisterd bent. Dat is een goed teken.

    16 februari 2014 om 00:04

  2. Prachtige beelden heb je gemaakt Geert. Zonder dat ik ’t van jou wist heb ik vanavond een blog met bijna dezelfde titel gemaakt .
    Die zilverreiger is trouwens ook erg mooi !

    Krijn

    17 februari 2014 om 21:39