Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Skelfink

Vink, het is kort en krachtig. Daarom gebruik ik vandaag de Friese naam voor de vogel maar eens, Skelfink.

Vink

Vink

Meestal zitten ze in groepen en laten zich niet zo goed bekijken.

Vink

Vink

Maar er zijn uitzonderingen. Jammer van het elzenkatje op de voorgrond, het is niet anders.

Vink

Vink

Het zal niet lang meer duren voordat de eerste vinkenslag weer te horen is. Vaak zo luid dat het “schel” in zijn naam wel duidelijk is.

3 Reacties

  1. Prachtig scherpe portretjes. Die wilgenkatjes denk ik wel weg, dat heb je nu eenmaal vaak met vogelfoto’s.

    5 februari 2014 om 11:32

  2. Wat een prachtbeelden

    5 februari 2014 om 20:52

  3. Schitterende foto’s maak je!
    Via google “rammeltijd” kwam ik bij je foto’s van maart 2012 terecht. Daar wilde ik graag een reactie achterlaten, maar dat lukte me niet. Vandaar dat ik het via je laatste geplaatste foto’s doe. Op mijn blog heb ik een stukje over een jager op hazen geschreven. Daarna wilde ik gewoon wat foto’s van hazen bekijken en kwam op je blog uit. Ik was er een beetje ondersteboven van šŸ˜‰ De ene foto nog mooier dan de andere. Bij mij is mijn gevoel voor fotografie totaal niet ontwikkeld, dus mijn ogen werden zo groot als onze ontbijtbordjes. Grote klasse dat je die snelle dieren zo hebt weten vast te leggen! groeten Mirjam Kakelbont

    6 februari 2014 om 14:18