Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Gekleurde wolken

Mijn agenda bepaalt waar ik ben en waar ik ga. Soms zie je ’s morgens prachtige zonsopkomsten, soms ’s avonds mooie zonsondergangen. Stoppen voor een foto op de snelweg ….., nou nee ….., dat is niet verstandig, alleen maar gevaarlijk. Er gaat dan ook vaak veel moois voorbij dat alleen nog in gedachten blijft bestaan. Maar deze keer was ik niet te ver van huis en kon nog net een plaatsje vinden. De zon leek onder te gaan tussen een zee van ribbelwolken. Maar de kleur wilde niet echt versterken.

gekleurde wolken

gekleurde wolken

Jammer ……, nou, dan maar naar huis. Even verderop kleurde alles ineens toch nog rood. Ik reed over een industrieterrein en kon nog net wat voorgrondwater vinden.

gekleurde wolken

gekleurde wolken

Het duurde slechts heel kort, hooguit een minuut kleurde alles behoorlijk rood. Maar het werd uiteindelijk niet wat ik ervan verwacht had.

gekleurde wolken

gekleurde wolken

Daarom nog twee foto’s uit het archief, op bijna dezelfde plaatsen gemaakt.

gekleurde wolken

gekleurde wolken

De laatste is gemaakt met een fisheye objectief. De wolken bovenaan de foto dreven bijna recht boven me.

gekleurde wolken

gekleurde wolken

3 Reacties

  1. Oh Geert, de verkeerde video, gooi er maar af….
    ik bedoel deze:

    21 januari 2014 om 18:14

  2. @Ank:
    Kijk ….., zoiets, daar had ik ook op gehoopt.

    21 januari 2014 om 18:33

  3. Jetskefotografie

    Op het juiste moment op de juiste plaats daar is het meestal om te doen bij de fotografie.
    De onderste met het fisheye objectief vind ik ook erg mooi.

    21 januari 2014 om 19:45