Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Rondom Warns

Het lijkt een ritueel, ik kom langs het monument van de “Slag bij Warns” en voel me min of meer verplicht uit te stappen en een blik over het IJsselmeer te werpen. Ver op de achtergrond ligt Stavoren.

IJsselmeerkust bij Warns

IJsselmeerkust bij Warns

’s Zomers kan het IJsselmeer druk bevaren zijn, nu leek het complete meer “leeg” te zijn.

IJsselmeer bij Warns

IJsselmeer bij Warns

Ook na aanpassing van de kleurbalans bleef het “leeg”.

IJsselmeer bij Warns

IJsselmeer bij Warns

Dus heb ik me maar eens omgedraaid en de naamgever van de slag tussen de Friezen en de Hollanders op 26 september 1345 vastgelegd, Warns dus.

dorpsgezicht Warns

dorpsgezicht Warns

Later op de dag ging de zon prachtig onder.

zonsondergang

zonsondergang

Toen had ik echter Warns e.o. al lang achter me gelaten. Het was een zonnige dag, dat is zeker, wel een erg korte.

4 Reacties

  1. Het is en blijft een mooi plekje om vanaf dat hoge punt uit te kijken over het glinsterende IJsselmeer.

    15 december 2013 om 12:33

  2. Zo’n enorme leegte is best wel eens lekker in ons zo drukke landje. Een uniek moment zou ik zeggen. De zonsondergang is wel heel spectaculair van kleur.

    16 december 2013 om 15:24

  3. prachtig om dat grote meer eens zo stil te zien. ben benieuwd hoe het uitzicht wordt met de nieuwe plannen, lijkt me echt mooi worden zowel voor vis als vogelgebied.

    16 december 2013 om 20:48

  4. Jetskefotografie

    Aan de slag denken we maar even niet en genieten met je mee met het mooie uitzicht.

    28 december 2013 om 16:46