Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Rondom de Hooidammen

Het was weer eens tijd voor een blik in het veld, deze keer bij de Hooidammen. Tijdens de laatste dikke storm zijn daar veel bomen omgewaaid en de opruimwerkzaamheden zijn nog niet helemaal klaar. Maar deze keer kreeg ik iets anders voor de lens, een Torenvalk, een vrouwtje. Eigenlijk was dat wel genoeg.

Torenvalk

Torenvalk

Maar ik kon het toch niet laten de ondergelopen weilanden ook even vast te leggen.

Hooidammen

Hooidammen

Alles wijst erop dat het landschap daar langzamerhand weer klaar is voor een wintertje met schaatsplezier. Voor mij hoeft dat nog niet, maar over een paar dagen is het al december en dan kan het zomaar gebeuren. De tiid hâld gjin skoft (de tijd neemt geen pauze).

6 Reacties

  1. Het torenvalkje staat er mooi, op, Geert! En ik wed dat het weer eens een kwakkelwinter wordt. De schaatsen laat ik nog even in het vet.

    28 november 2013 om 21:24

  2. Prachtige foto van de torenvalk.
    Wat mij betreft mogen we overschakelen op mooi winterweer, want met het grijze en grauwe weer van de afgelopen week ben ik intussen wel klaar.

    29 november 2013 om 00:07

  3. Wat zien ze er toch mooi uit, zo’n torenvalkje.

    29 november 2013 om 09:06

  4. Een prachtig portret van de torenvalk, maar foto 2 is ook helemaal af, door die windmolen.

    29 november 2013 om 11:46

  5. heel mooi dat torenvalkje

    29 november 2013 om 18:44

  6. Prachtige foto van de torenvalk.
    Na een dag saai grijs weer dan roep ik: “Laat de winter maar komen”. Maar als het dan weer vriest, het sneeuwt en/of er slecht begaanbare wegen zijn, dan word ik al snel wat minder enthousiast.

    30 november 2013 om 23:23