Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Zoals bijna altijd

Het ging weer eens zoals bijna altijd: Ik kwam langs en zag een Buizerd op een paal staan. Dan volgt er een “spel” van aftasten hoe groot de veiligheidsafstand van de betreffende vogel is. Bij deze was die afstand relatief klein en ik mocht redelijk dichtbij komen.

Buizerd

Buizerd

Maar op enig moment is het te dichtbij en dan buigt de vogel voorover

Buizerd

Buizerd

slaat z’n vleugels uit

Buizerd

Buizerd

en gaat er vandoor.

Buizerd

Buizerd

Hoe vaak ik dit “spel” gespeeld heb? Heel erg vaak, dat is zeker. Meestal is het resultaat nul-komma-nul, soms iets, zoals deze keer. Het is maar zelden dat ik er nog dichterbij kan komen. Dan zou je in een tentje moeten kruipen en laat dat nu net niets voor mij zijn. Gewoon elkaar zien en dan maar afwachten wat er gebeurt, een open “spel”.

5 Reacties

  1. Ik ben pas begonnen om die buizerd te fotograferen, dus ik ben hier heel jaloers op.
    Mooie serie

    4 november 2013 om 19:19

  2. ik had gisteren de zelfde ervaring net niet dichtbij genoeg
    dit zijn mooie platen

    4 november 2013 om 21:49

  3. Jetskefotografie

    En je bent nooit te oud om te spelen. 😉

    8 november 2013 om 17:20

  4. De komende maanden als het voedsel wat schaarser wordt zullen ze wat minder voorzichtig worden is mijn ervaring, tevens komen er ook wat meer dus de kansen zullen toenemen. Vergeleken bij een zilverreiger is de veiligheidsafstand erg klein. Kheb vaak genoeg meegemaakt dat 2 weiland breed al te dichtbij was.

    9 november 2013 om 07:49

  5. yemrev

    Ben hier wel jaloers op

    9 november 2013 om 09:29