Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Festina lente

Half april van dit jaar stond ik aan het strand bij “Badmeester Keimpe”, met als onderwerp “Op naar het strand”, klik hier. De zon scheen die dag en het was er koud, brrrrrrr ……., ijzig koud en het was er leeg. Nu stond ik er weer en het was er heet, snikheet en het was er druk.

strand Badmeester Keimpe

strand Badmeester Keimpe

 

Een zeilschool had diverse bootjes op het water, leerlingen van een surfschool deden hun best. Ik vroeg me af hoe je de hitte het best kon vastleggen. Puffende, bezwete mensen misschien. Maar daar is deze site niet voor bedoeld als de onderwerpen natuur en landschap zijn. Dus heb ik het maar eens anders aangepakt. De onderstaande foto’s zijn allemaal bewerkt, de een minder, de ander meer. Met filters heb ik er steeds meer vuur in aangebracht.

surfen

windsurfen

surfen

windsurfen

surfen

windsurfen

surfen

windsurfen

Natuurlijk, het zijn onwerkelijke kleuren, maar dat is de vrijheid die ik me zelf mag toedelen.

Festina lente (haast U langzaam)

Festina lente (haast U langzaam)

Als laatste het motto bij “Badmeester Keimpe”: “Festina lente” ofwel “haast U langzaam”. Bij die hitte was dat zeer toepasselijk.

Eén reactie

  1. De zeilboten en -planken zijn zomers gekleurd, het is op het water ook al vakantietijd.

    26 juli 2013 om 20:02