Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Duizend ogen

Onder dezelfde titel heb ik de onderstaande bomen al eens eerder laten zien. De term “duizend ogen” schiet me altijd te binnen als ik langs de Deelenweg tussen Tjalleberd en de Deelen rijdt. Die ogen nodigden nu ook weer uit tot een korte stop. Langs die weg staan tientallen Abelen (dank aan Jan K. voor de naam). Verder is bijna elke boom wel van een aantal ogen voorzien.

Abelen langs de Deelenweg

Abelen langs de Deelenweg

Het lijkt net alsof de bomen je goed in de smiezen houden.

Abeel met ogen

Abeel met ogen

Die verschoven ogen deden me een beetje aan Picasso denken.

Abeel met ogen

Abeel met ogen

Dat heeft me geïnspireerd om een bewerking te maken, welke ik “ogen in oog” heb genoemd. Hij is te druk voor een Picasso-imitatie, maar daar pieker ik ook niet over om zoiets te maken, het is een eigen invulling.

oog in oogkas -bewerkte foto-

ogen in oog -bewerkte foto-

Terug naar de werkelijkheid, naar de natuur:

Torenvalk

Torenvalk

Want als je het over goede en scherpe ogen hebt, dan mag deze niet ontbreken.

6 Reacties

  1. ank

    Mooi Hè Geert. Ook hier staat een dubbele rij bomen langs een smal weggetje. Door al die ogen voel ik me bekeken….

    22 december 2012 om 19:34

  2. Het blijft fascinerend hoe die bomen je bij elke passage weer met hun ogen lijken te volgen. Dat gevoel bekruipt mij daar in elk geval regelmatig. 🙂

    22 december 2012 om 19:41

  3. OH ja, dat dacht ik. Nog net zo indrukwekkend als vorige keer. Je bewerking is ook heel kunstig met een heel goed bedachte titel.

    23 december 2012 om 14:54

  4. Alle ogen op je gericht, zo voelt het dus.
    De bewerking is kunstig.
    De torenvalk staat er prachtig op.
    Mooie opbouw in de serie, eindigend met de scherpe ogen van de valk.

    23 december 2012 om 15:12

  5. Ogen doen wat Egyptisch aan.

    23 december 2012 om 20:12

  6. mooie foto s geert.
    Fijne feestdagen en dat we volgend jaar maar weer van je mooie foto s mogen genieten

    24 december 2012 om 17:12