Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Nevelig

Het weerpraatje bracht me vandaag bij de titel van dit bericht. Het was nevelig in Nederland, vooral in het noorden van het land. Nou …. dat klopte, het was hier vandaag grijs, grauw en nevelig.

nevelig landschap

nevelig landschap

Ik heb onderweg een paar stops gemaakt om dat te kunnen laten zien.

nevelig landschap

nevelig landschap

De “heide” werd er nog stiller van.

nevelig landschap

nevelig landschap

Het was allemaal in de buurt van Oliebol city. Voor mij zou het Oliebol village moeten heten en voor een westerse stedeling Oliebol hamlet.

Oliebol city

Oliebol city

Ik hou de andere plaatsnaam nog even verborgen, ‘k ben benieuwd ………

molen van Oliebol city

molen van Oliebol city

Hierboven de molen van Oliebol city, om maar een klein tipje van de sluier op te lichten. ’t Heeft zoals wel vaker in deze periode een relatie met een oudejaarsstunt.

bewerkte foto

bewerkte foto

‘k Had vandaag een vergadering rondom Kerst, waarbij op het eind van de dag de collega’s die straks met vakantie gaan een goede reis werd toegewenst. Ja …., het is de tijd van de kerstborrels. Hopelijk raakt er in de komende dagen niemand beneveld, dan kun je vreemde kleuren gaan zien.

2 Reacties

  1. Zo’n Oliebol City is net wat voor onze zoon, hij wilde afgelopen zaterdag gaan oliebollen bakken.

    19 december 2012 om 18:53

  2. Het was inderdaad weer akelig grijs vandaag. Omdat ik een afspraak had, heb ik toch maar een rondje buitenom gemaakt, maar ik ben de auto niet eens uitgeweest.
    Oerterp City ken ik wel, maar waar Oliebol City ligt … geen idee, want ik zie geen enkel aanknopingspunt.

    19 december 2012 om 19:45