Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

De boom in

De Taxus achter m’n tuin laat op dit moment al z’n bessen vallen, de grond is bezaaid met die rode bessen. Ze zijn ook nog giftig, niet het vruchtvlees voor zover ik weet, maar wel de zaadjes dit erin zitten. Ondanks het gif zijn er toch nog liefhebbers, regelmatig zie ik de Mussen tussen de bessen scharrelen. Af en toe komt er ook een andere soort vogel langs. Meestal ben ik dan te laat met de camera. Soms lukt het om eentje vast te leggen.

Zanglijster

In dit geval een Zanglijster. Deze geeft er de voorkeur aan verse bessen uit de boom te plukken en niet op de grond rond te lopen. Hij moet dus wel de boom in.

Zanglijster

Ook de boom in ging onderstaande Spreeuw. Het beviel hem schijnbaar niet want ik heb hem slechts één keer gezien. Angstig waarschijnlijk voor de buurtbaas.

Spreeuw

Want ook al zie ik de buurt-Eksters nooit vlakbij die bessen, het is hun territorium. De Mussen trekken zich er niets van aan, maar alle andere vogels blijven voortdurend oplettend om zich heen kijken.

______

Einde bericht.
ieronder wordt mogelijk een boodschap geplaatst door wordpress. Die boodschap wordt niet door mij geplaatst en ik ben ook niet verantwoordelijk voor de inhoud.

2 Reacties

  1. Bij mij ligt de grond bestoven met stuifmeel van de bloeiende klimop.
    De herfst is een mooie tijd.
    Vrolijke vakantiegroet

    23 oktober 2012 om 17:50

  2. Wat een fantastische foto’s, schitterend!

    28 oktober 2012 om 21:26