Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Dubbel op

Torenvalken, ze zijn wat wispelturig als je ze op de foto wilt zetten. Meestal lukt het me niet, af en toe wel. Waarom ze dan wel blijven zitten (staan), dat is me nog steeds een raadsel.

Torenvalken

Maar dat je twee tegelijk voor de lens krijgt, dat is een zeldzaamheid. Ach …, dan heb ik ook eens een gelukje …. De achterste van de twee had hoge nood en liet dat ook zien, waardoor dit een nog zeldzamer foto werd.

Torenvalken

De achterste vloog weg na gedane pressie. Toen heb ik me geconcentreerd op de voorste van de twee. Geringd en wel, dus deze is al eens in mensenhanden geweest. Dat maakt ze meestal niet toeschietelijker.

Torenvalk

De gevlogen vogel gaf in de verte nog een luchtshow. Door de grote afstand werd het een “uitgemergelde” foto, maar het laat wel een stukje van de vliegkunsten van deze soort zien.

Torenvalk

Zomaar een kwartiertje in het veld met een “dubbele” Torenvalk, het kon even niet op.

2 Reacties

  1. Twee torenvalkjes zo dicht bij elkaar, dat is inderdaad een unicum. En dan ook nog eens die prachtige straal vogelpoep erbij, het zijn weer fraaie treffers. Wat zul je hebben zitten (na)genieten. šŸ™‚

    30 augustus 2012 om 23:02

  2. Jetskefotografie

    Een prachtige voltreffer op verschillende fronten.
    Goed weekend.

    1 september 2012 om 10:36