Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Vertrekkers en blijvers.

Ze zaten vlak bij elkaar, vandaar dat ik dat ook op deze pagina maar zo heb gelaten. Daar was eerst die forse buizerd.

Buizerd

Welkom was ik niet, hij vloog met kracht weg, het zand van de bult waarop hij stond spatte op.

Buizerd

En daar was die Gele kwikstaart. Nu had ik het idee dat deze vogels al wel naar Afrika waren vertrokken. Deze stapte nog parmantig op het asfalt rond.

Gele kwikstaart

Mogelijk was hij op doortocht, misschien ook niet.

Gele kwikstaart

Een ding is wel duidelijk, dit zal waarschijnlijk de laatste Gele kwik van dit seizoen zijn geweest die me voor de lens kwam. Dat geldt niet voor de Buizerds, die blijven wel en er komen in de herfst ook nog wel een aantal noordelingen bij.

3 Reacties

  1. In mijn tuin heb ik nieuwe dierenbehuizing geplaatst. Bijen, hommels, vlinders, vogels en Egel kunnen slapen en nestelen.
    Maar zulke foto’s als jij plaatst zal ik nooit kunnen maken.

    Voor vleermuizen zoek ik nog informatie om de juiste soorten te kunnen lokken met een goede overwinteringskast.

    Diervriendelijke groet

    28 augustus 2012 om 18:43

  2. En met een beetje geluk kunnen we in de winter langs de oever van een beekje of stroompje misschien nog wel een Grote gele kwikstaart tegenkomen…

    28 augustus 2012 om 19:16

  3. dit jaar heb ik de gele kwikstaart ook bij ons in het land gespot, ik wist niet dat ze nu al weer vertrekken. De gewone kwikstaartjes in ieder geval nog niet want die zitten bij ons nog een heleboel.

    29 augustus 2012 om 20:41