Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Boten en bruggen

In Zuid-Nederland zijn vandaag de scholen weer begonnen, hier is het nog volop vakantie. Voor mij echter niet meer en ik heb me een deel van de dag opgehouden in het zuidwesten van Fryslân. Dan kom je er gauw genoeg achter dat zo ongeveer elke beweegbare brug open staat als je er langs komt. Om de zoveel kilometer sta je weer voor zo’n openstaande brug te wachten. Dus besloot ik om eens de binnenwegen te proberen. Dan kom je ook nog eens langs een kerk in het groen.

kerk in het groen

Maar het hielp niet, want ergens moet je toch weer over een brug. De grootste knelpunten zijn gelukkig wel opgeheven, zoals bij Sneek en Galamadammen, maar dan nog blijven er genoeg bruggen over die open kunnen.

Heegermeer

Dus zit er niets anders op dan maar lijdelijk toe te zien. “Brug open – motor uit” is voor elke brug het devies (daarmee gaat dus ook de koeling uit).

Heegermeer

Op een bepaald moment zit je in de auto te koken. Dus heb ik aan de boorden van het Heegermeer / De Fluessen een poos staan afkoelen.

Heegermeer

Bij en op het water stond een fris windje.

Heegermeer

Het blijkt, in het merengebied zijn overal boten, het is er echt toeristisch. En bruggen natuurlijk ……………..

Eén reactie

  1. Ja, je moet in die hoek van de provincie momenteel geen haast hebben. Ik heb vorige week ook een rondje in die omgeving gemaakt, en ook ik stond regelmatig stil voor een brug. Ach, het is maar tijdelijk en het is beter dan enkel regen en harde wind. Bovendien heeft het jou weer een aardige fotoserie opgeleverd voor je weblog.

    13 augustus 2012 om 20:12