Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Oranjetipje

Volksfeesten, vrijmarkten, koekhappen, optochten, marcherende muziekkorpsen en weet ik wat al niet meer, vandaag vieren we Koninginnedag.

Oranjetipje op Pinksterbloem

Actief of passief, zelf meedoen of alleen naar de TV kijken. Of helemaal niet meedoen, ieder vult deze dag naar eigen behoefte in.

Oranjetipje op Pinksterbloem

Voor mij een dag om even bij te tanken, als het kan met een wandeling in de natuur. Daar werd ik een paar dagen geleden vrolijk verrast door een Oranjetipje dat z’n waardplant, de Pinksterbloem bezocht.

Oranjetipje -een mooie Koninginnedag toegewenst-

Wat wil een natuurfotograaf dan nog meer? Deze vlinder op de juiste bloem op het juiste moment. Veel plezier vandaag.

6 Reacties

  1. Ik heb het oranjetipje dit jaar nog niet zien vliegen – vorig jaar ook al niet. Ik vind het een mooie soort. Plezierige dag!

    30 april 2012 om 09:48

  2. Weer wat geleerd, wist niet de pinksterbloem de waardplant van dat vlindertje was. Voor de rustzoekers heb ik overigens een probaat medicijn.

    30 april 2012 om 12:07

  3. genoeg pinksterbloemen hier ,maar het oranje tipje heb ik hier nog nooit gezien, het is van harte welkom, zou je dat even willen doorgeven?

    30 april 2012 om 14:36

  4. ank

    OH owww wat is ‘ie mooi !!!

    30 april 2012 om 20:48

  5. Loes Westgeest

    Hij is prachtig. Leuk dat ik hem vandaag op Koninginnedag twee maal gezien heb en nu toegestuurd krijg op twitter.

    30 april 2012 om 21:32

  6. Dit oranjetipje laat zich van alle kanten op z’n mooist zien.
    Ik heb me gisteren uitstekend vermaakt te midden van luid kwinkelierende vogels in ’t uitbottend groen, daar kan geen vrijmarkt tegenop.

    1 mei 2012 om 14:56