Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Kunstwerkjes in mos

Tijdens een wandeling over de Merskenheide had ik voor de afwisseling een macrolens meegenomen. Weet weet, misschien was ergens een kleine kruiper actief of heel misschien een wintervlinder. Ik heb ze niet gezien. Toen ben ik me gaan concentreren op de kleur die er wel was.

Je loopt er meestal zo voorbij, maar ook mos is een mooi stukje natuur.

Mos in macro

Opvallend zijn de kleine kleurverschillen, van geel tot bruin en van groen tot grijs.

Mos in macro

Met vaak zoiets als bekertjes, minuscuul klein.

Mos in macro

Ja ………, ook mos zit heel kunstig in elkaar.

Oranje druppelzwam

Voor het kleuraccent nog een foto van Oranje druppelzwammen, simpel opgebouwd, maar verder opvallend genoeg. Weer blijkt dat de natuur zijn eigen palet heeft in allerlei kleurnuances, ook in de winter. Als je het maar wilt zien.

4 Reacties

  1. Weer schitterend vastgelegt. Met zo’n macrolens gaat echt een wereld voor je open!

    27 januari 2012 om 20:20

  2. Schitterende opnamen en ook heel mooi mos! Groet, Richard

    27 januari 2012 om 21:58

  3. Voor wie er oog voor heeft, is mos echt prachtig, dat laat je hier weer mooi zien.
    Toevallig ben ik vanmiddag in de tuin ook even bezig geweest om mos vast te leggen m.b.v. mijn macrolens. Het heeft niet de resultaten opgeleverd waar ik op gehoopt, omdat ik mezelf voortdurend in het licht zat. Een deze dagen nog maar eens wat vroeger op de dag een poging wagen.

    27 januari 2012 om 21:59

  4. Prachtige serie Geert… Er is nog heel veel verschil tussen mosjes…. mooie kleuren, mooi licht en scherpe opnames…op zo’n foto komt het mos pas goed tot zijn recht…. die druppelzwammen ken ik niet… weer iets geleerd… Een heel fijn weekend…Agnès

    28 januari 2012 om 13:12