Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Winters pootjebaden

De retentiegebieden zijn zo langzamerhand wel weer leeggestroomd. Dat geldt niet voor bepaalde gebieden langs de Tjonger / Kuinder. Hier en daar vindt je daar nog ondergelopen land.

Ondergelopen land

In het gebied viel me ineens iets op, al zichtbaar op de onderstaande foto.

Ondergelopen land

Twee Reeën stonden aan de rand van een rietstrook, nog wel in het water.

pootjebaden voor Reeën in de winter

De gele achtergrond deed me onmiddellijk denken aan pootjebaden aan het strand. In de winter dan wel te verstaan. Toevallig had ik een klein cameraatje met filmfunctie bij me. Hieronder een korte film, dan “leeft ” het water net wat meer dan bij een foto.

De kwaliteit is overigens niet om naar huis te schrijven. Op 720p gaat het nog. Nou ja …., een mens kan ook niet alles hebben, pootjebadende Reeën in de winter is wel genoeg.

3 Reacties

  1. Wat een leuke ervaring , arme reeën met koude pootjes maar die redden zich wel.

    19 januari 2012 om 19:15

  2. Het lijkt me heerlijk maar dan wel in water van 45 graden. 😉
    Wat bezielt die reeën om daar te gaan staan?

    19 januari 2012 om 19:43

    • @Jetske:
      Op de een of andere manier is het waarschijnlijk een bekend plekje voor hen (denk ik).

      19 januari 2012 om 20:05