Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Zevenstippelaar

Waar gaat die naar toe? Dat was mijn eerste gedachte toen er een Zevenstippelig lieveheersbeestje over een afrasteringsdraad kwam aanlopen.

Zevenstippelig lieveheersbeestje

Nou …., hij ging boven op de paal kijken waaraan die draad vast zat. Misschien was er nog iets eetbaars te vinden.

Zevenstippelig lieveheersbeestje

Dat viel waarschijnlijk tegen. Na een kleine inspectieronde besloot hij om weer af te dalen.

Zevenstippelig lieveheersbeestje

Wat mij de gelegenheid gaf om hem in front vast te leggen.

Zevenstippelig lieveheersbeestje

Hij eindigde onder in de ruwe begroeiing. Daar zal hij voorlopig ook wel blijven, denk ik. Maar een klein beetje zon kan hem alsnog doen besluiten om weer op strooptocht te gaan.

5 Reacties

  1. Mooi hoor deze serie…. was er even niet… maar ben weer terug…Flits je hierbij? soms krijg je dan hinderlijke “wite stippen” of iets overbelichting… maar het is een moeilijk vak… echt wel… en mijn ree staat in jouw bos met paddestoelen in je banner….. heel erg leuk om haar zo mooi van dichtbij te kunnen meemaken… tot gauw… p.s. zo leuk om te zen dat wij beiden met dezelfde lay-out werken… vind het erg mooi voor fotografie…Agnès

    30 november 2011 om 18:36

  2. Van winterkou zal hij de komende dagen nachten nog weinig te duchten hebben, nu maar hopen dat hij de eerste dagen niet verdrinkt …

    30 november 2011 om 20:50

  3. Maar onder een parapluutje gaan zitten.

    30 november 2011 om 20:54

  4. Mooie foto’s, toch denk ik aan ander weer en een ander seizoen.
    Vriendelijke groet

    30 november 2011 om 21:04

  5. Dit beestje is meestal de eerste die ik in het voorjaar zie, en het is ook een van de laatste die voor de winter schuilt. Die laatste foto…geweldig.

    2 december 2011 om 11:58