Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Mist

’t Kan zijn dat m’n weerstation (zo’n huis-tuin-en-keuken-ding) stuk is want hij staat de hele dag al op een relatieve vochtigheidsgraad van 99 procent. Stuk of niet, vochtig was het vandaag wel. En mistig, een mist die de hele dag is blijven hangen. Wat bleef er nog meer over dan te proberen die mist in een paar foto’s te vangen ?

Mist

Een paar zwart-witte koeien zorgden voor een accent in het grijze landschap. Achter de koeien slechts een grijze muur.

Koeien in de mist

Verdwijnende lijnen in het landschap, ook een gevolg van mist.

Mist

Het water onder de brug waarop ik stond werd bevolkt door eenden. Die vertrokken, dat had voor mij niet gehoeven. Ze zorgden wel voor een paar andere lijnen in het grijze water.

Mist

En de mooiste Buizerd die ik op dit moment ken zat ook vlak langs de weg. Maar zodra je stopt zit hij dus niet meer vlak langs de weg, dat is bij deze een automatisme. Hij bleef zodanig in de buurt dat ik hem nog wel herkenbaar kon vastleggen. ’t Had mooier gekund maar door die mist had ik te weinig licht.

Buizerd in de mist

Na een uurtje had ik het wel gezien, voortdurend tegen die grijze muur aankijken verveelt gauw.

7 Reacties

  1. Ook al verveelt de mist gauw, het levert wel mooie plaatjes op.

    15 november 2011 om 19:50

  2. Hoewel ik ook niet echt gek ben op mist, levert het meestal toch wel wat aardige plaatjes op.
    Koeien doen het eigenlijk altijd wel goed in de mist.
    Die buizerd staat er weer mooi op. Is dit de “grote witte van De Wilgen”?

    15 november 2011 om 20:46

    • @ Jan K:
      Ja hoor, dat is hem helemaal. Jammer dat hij zo ontzettend schichtig is.:

      15 november 2011 om 23:22

      • Hij kiest inderdaad bij het minste of geringste het luchtruim. Daardoor was hij mij dinsdagochtend ook weer net te snel af.

        16 november 2011 om 16:29

  3. Je hebt er het beste uitgehaald met deze foto’s in de mist.
    Op dergelijke dagen ben ik zo blij dat ik binnen werk bij een goed klimaat, veel kunstlicht, goede gesprekken en na een intensieve dag allemaal tevreden klanten.
    En aan het eind van de dag, na het binnenhalen van de container en het verzorgen van het pluimvee kruip ik dan weer snel bij de houtkachel. 🙂

    15 november 2011 om 21:41

  4. ja, grijs is ook maar grijs 😉 , maar met een beetje sappig groen en koeien erbij vind ik ’t wel heelmooi hoor!

    15 november 2011 om 23:07

  5. ank

    De koeien….. MOOI !!!

    16 november 2011 om 21:18