Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Hinkepoot

Je “knort” wat door de mistige velden. Zomaar opeens staat er een Ree naar je te kijken.

Ree

Dus moest ik wel terugkijken. Er waren er meer.

Reeën

In totaal een sprong van vier dieren, waaronder één bok. Eentje kreupelde behoorlijk, dat kun je op een foto nooit goed laten zien.

Reeën

Er was genoeg gekeken, de dieren maakten zich klaar om een sloot over te springen.

Reeën

Hinkepoot was de eerste die over de sloot sprong, de rest volgde.

Reeën

Daarna ging het in gestrekte draf verder. Hinkepoot kon ze niet zo goed bijhouden, maar zal zich beslist niet laten vangen. Ik heb verder geen foto’s meer gemaakt en ben vertrokken. Het worden nog slechte maanden voor de Reeën. Af en toe hoort je de schoten al weer in het veld. De vooruitzichten voor Hinkepoot zijn slecht.

4 Reacties

  1. ank

    Ik, zou ik niet zijn, als ik niet te doen heb met hinkepoot….

    12 november 2011 om 22:13

  2. Ik kwam ook zo’n hinkepoot tegen vanmiddag. In tegenstelling tot deze was dat een bok. (Kzal proberen er volgende week een filmpje van te plaatsen. )Hij was alleen en bivakeerde de hele middag op een open stuk doodgespoten land. Toen ik om 13.30 er langs kwam was hij er en om 16.45 nog.

    12 november 2011 om 22:49

  3. Mooie ontmoeting weer in de mist.
    Bij Poppenhuizen-Warniahuizen zag ik ook alweer een groep jagers door het veld trekken. Ik heb het er nog steeds niet zo op, ik schiet liever dit soort plaatjes met mijn camera.

    12 november 2011 om 23:19

  4. De sprong over de sloot heb je prachtig vastgelegd.

    13 november 2011 om 16:15