Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Een klein begin

Vanmiddag heb ik het maar eens geprobeerd. Een korte wandeling in het Wijnjeterperschar. De laatste keer was weken (bijna maanden) geleden. Ik ben op zoek gegaan naar de kleuren van vandaag. Kleuren die ik in mijn eigen tuin niet vind. Eerst naar oranje.

Groot dikkopje

Groot dikkopje

Dat lukte bij een Groot dikkopje.

Groot dikkopje

Groot dikkopje

Daarna gezocht naar blauw en wit.

Klokjesgentiaan

Klokjesgentiaan

Ja, gelukkig, ze bloeiden, de Klokjesgentianen. Een echte rode lijst plant, ze zijn zeldzaam.

Klokjesgentiaan

Klokjesgentiaan

Maar soms al wel een beetje verlept. Om mezelf nog niet teveel te vermoeien ben ik niet met zware camera´s gaan zeulen. Deze zijn met een mobieltje gemaakt, de kwaliteit kan dan ook wel wat beter. Zo …., m´n kleuren waren “binnen”. Nu maar afwachten wie er vanavond “verlept”.

5 Reacties

  1. Fijn dat een korte wandeling er weer in zit, Geert! eN WAT

    9 juli 2014 om 18:03

  2. Oeps, daar ging iets mis. Ik wou dus zeggen: fijn dat een korte wandeling er weer inzit, Geert. En wat vanavond betreft: erger dan de nederlaag van Brazilië tegen onze oosterburen zal het wel niet worden :-)

    9 juli 2014 om 18:06

  3. Mooi dat je toch weer een eerste wandeling hebt kunnen maken.
    Zoals vrijwel alles is ook de klokjesgentiaan er vroeg bij dit jaar, lijkt me, en hij staat er gezien de beperkte middelen waarover je kon beschikken toch mooi kleurrijk op.
    Aan jouw bijdrage en inzet heeft het niet gelegen vandaag, de rest is aan de mannen van oranje daar in Brazilië. Lars Boom heeft in elk geval in de Tour laten zien dat daar ook na negen jaar weer eens een Nederlandse overwinning mogelijk was.

    9 juli 2014 om 20:02

  4. Goede camera heb je op je mobieltje! Mooi dat een wandelingetje weer gelukt is.

    9 juli 2014 om 21:33

  5. Mooi dat je er weer op uit kunt ! Hopelijk mag de toekomst nog meer mooie wandelingen voor je in petto hebben.

    12 juli 2014 om 21:38

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 71 andere volgers