Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Silhouetten

Tja .., dat heb ik dan weer. Het is tegen zonsondergang en de lucht begint gelig te kleuren. Daarbij staat er een Torenvalk vlak bij de weg op een paal, minder dan twee meter bij me vandaan. Geen schijn van kans om die op de foto te krijgen denk je dan. Bovendien is het contrast erg groot. Nu heeft mijn camera een redelijk groot dynamisch bereik en voor contrasten schrik ik dan meestal ook niet terug. Dit is echter net iets teveel van het goede. Nou dan maar als silhouet op ‘t portret, het is niet anders.

Torenvalk

Torenvalk

Het is verbazingwekkend, de vogel blijft staan, dat wordt bijna nooit vertoont. ‘t Is nog een mannetje ook, die zie je ook niet elke dag.

Torenvalk

Torenvalk

Maar ja ……, alles heeft ook wel weer z’n reden. Hij moest eerst iets kwijt. Nou …., dat is gelukt.

Torenvalk

Torenvalk

Daarna was hij rap weg. Ja …, dat heb ik weer, je kunt een Torenvalk bijna vastpakken en dan krijg je hem niet goed op de foto. Alleen maar als silhouet. Wel met een onverwachte toegift.

vlucht ganzen

vlucht ganzen

Net zoals die vlucht ganzen die voor een oplichtende wolk langs vlogen. Ook alleen maar in silhouet.

3 Reacties

  1. Pracht foto’s

    19 december 2013 om 20:21

  2. tja het bekende dilemma of een goed belichte vogel en overbelichte lucht of andersom .
    maar je hebt er wel iets moois van gemaakt

    19 december 2013 om 21:36

  3. Als silhouet is hij ook niet verkeerd, Geert, en met zo’n fraaie toegift al helemaal niet. :-)

    20 december 2013 om 14:45

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 71 andere volgers