Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Eén tegen allen

‘k Had een paar dagen geleden de gelegenheid om weer eens langs Goëngahuizen en Pean te rijden. Eens kijken of er nog grote veranderingen (c.q. trekvogels) in de weilanden te ontdekken waren. Het leek er niet op, het was snijdend koud en dat kon je ook zien aan een Blauwe reiger die langs de weg stond (overkant brede sloot) en nu eens geen aanstalten maakte om weg te vliegen. Het devies: Energie sparen.

Blauwe reiger

Blauwe reiger

Het recreatieseizoen is weer begonnen en dat kon je zien doordat er al weer een caravan op de daar aanwezige camping stond. Ik denk dat het meer een zaak was om de caravan maar vast te hebben staan, voor je lol zul je momenteel niet in zo’n sleurhut gaan zitten (denk ik, ….. maar wie ben ik?)

eenzame caravan

eenzame caravan

Sommige weilanden zaten vol, helemaal vol met ganzen.

ganzen

ganzen

En er kwamen nog meer, het was mudjevol daar.

ganzen

ganzen

Daarentegen kon ik slechts één Grutto ontdekken. ‘k Heb een poos goed om me heen gekeken en ook geluisterd.

Grutto -Skries-

Grutto -Skries-

Hij was echter op dat moment helemaal alleen. Het leek net één tegen allen. Veel wintergasten, slechts één zomergast.

4 Reacties

  1. Prachtige foto’s weer, zeker na een lange winter…..

    3 april 2013 om 17:12

  2. Ganzen, kieviten, scholeksters en een enkele wulp heb ik al gezien, maar naar de grutto kijk ik nog steeds zonder succes uit. Jouw eerste wulp staat er weer als een ware kening fan’e greide op.
    Ik heb intussen al veel meer kieviten gezien dan in voorgaande jaren, ze zitten overal in en langs de bermen. Blijkbaar vinden ze daar makkelijker voedsel.

    3 april 2013 om 22:44

  3. Er valt wat voor te zeggen om in je eentje in zo’n caravan te verblijven. Lijkt me wel een prima mogelijkheid om vogels te spotten.
    De grutto staat er mooi op. En gelukkig gaan de omstandigheden nu veranderen zodat het minder zwaar gaat worden voor die beesten.

    5 april 2013 om 10:39

  4. Mooi de zomergast is er nu , nu de zomerse temperaturen nog.
    Tegenwoordig hebben ze goede verwarming in een caravan. ;-)

    6 april 2013 om 16:41

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 67 andere volgers