Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Schaatsen op de Ryptsjerker polder

Het lijkt een beetje afgezaagd om in de Rypsterker -Rijperkerker- polder naar het schaatsen te gaan kijken. Samen met de Hooidammen is dat zo ongeveer de eerste plaats waar op natuurijs wordt geschaatst. Veel tijd had ik niet, maar een kort bezoekje aan deze polder kon er nog wel af.

ondergelopen land Ryptsjerker polder

ondergelopen land Ryptsjerker polder

Bepalend in het landschap is daar die poldermolen.

ondergelopen land Ryptsjerker polder

ondergelopen land Ryptsjerker polder

Erg veel schaatsers waren er nog niet aanwezig, wel was er iemand op een prikslee actief en verder was er een jonge held, die schaatsen aan het leren was. Daar heb ik nog snel een filmpje van kunnen maken.

Dapper, dat was ze, met houtjes onder en achter een stoel. Precies zoals ik het graag zie. Het filmpje is in HD, het kan dus op volledig scherm worden afgespeeld.

4 Reacties

  1. leuk filmpje, Geert, dat kleine grut… en de foto’s zijn ook fraai!

    16 januari 2013 om 18:23

  2. Met vallen en opstaan, het is vermakelijk. Het is een mooie omgeving. Iedereen die van winterweer houdt, kan de komende dagen z’n hart ophalen.

    16 januari 2013 om 21:33

  3. Prachtig, Geert, het is een lust voor het oog.
    Zo filmde ik een paar jaar geleden een klein meisje in de JD Polder. Na een tijdje kwam ze heel trots bij me staan: “Ik kan al goed schaatsen, hè?” :-)
    Ik geniet volop momenteel na al die grijze dagen.

    16 januari 2013 om 22:25

  4. Het stoeltje mag al een maatje groter worden. ;-)
    Moesten wij eens doen zo vaak vallen, dan waren we een week zo stijf als een deur.
    Mooi gezicht, zeker toen de priksleeër weer achterlangs door het beeld kwam prikken.

    16 januari 2013 om 23:44

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 67 andere volgers