Natuurfotografie, Streekgeschiedenis, Genealogie

Gorredijk bij nacht

Het is voor velen vandaag de laatste dag van de kerst/oud-nieuw vakantie. Voor mij ook tijd om de laatste nachtfoto’s met sfeerverlichting te laten zien. Dit als vervolg op de vorige bijdrage. Op een bepaald moment kun je met de auto niet meer de Opsterlandse Compagnonsvaart volgen, je moet door Lippenhuizen om verder te kunnen. Mijn einddoel was Gorredijk. Onderweg, of het nu Lippenhuizen of Gorredijk is weet ik niet,  was een bepaalde woning uitbundig versierd met sfeerverlichting.

sfeerverlichting Gorredijk

sfeerverlichting Gorredijk

Het geheel heeft me verleid tot een tussenstop,

sfeerverlichting Gorredijk

sfeerverlichting Gorredijk

om uiteindelijk bij de Compagnonsvaart die door Gorredijk loopt uit te komen. Botenliefhebbers zullen misschien ooit de Turfroute hebben gevaren, die onder anderen via deze vaart loopt.

sfeerverlichting vaart Gorredijk

sfeerverlichting Compagnonsvaart Gorredijk

De sfeerverlichting en de straatlantaarns weerspiegelde(n) in het water van de vaart.

sfeerverlichting vaart Gorredijk

sfeerverlichting Compagnonsvaart Gorredijk

Volgende week zal alles weer anders zijn denk ik en gaan we over tot de orde van de dag.

6 Reacties

  1. mooie plaatjes maar ik vind de kleur wat koud.
    gr
    janV.

    5 januari 2013 om 17:27

    • @Jan Voskuil
      Alles is daar behoorlijk licht gekleurd, de warmte moet uit de reflectie in het water komen.

      5 januari 2013 om 18:14

  2. De onderste 2 vind ik mooie voorbeelden van nachtfotografie. Heb je nog (in)geflitst??

    5 januari 2013 om 17:55

    • @Hendrika:
      Nee, geen flits, wel een sluitertijd van 25 seconden gebruikt.

      5 januari 2013 om 18:12

  3. Ik heb inderdaad met mijn ouders de turfroute gevaren.
    Gorredijk is wel heel sfeervol zo. Qua standpunt vind ik de eerste van Gorredijk het mooist.

    5 januari 2013 om 18:15

  4. Je hebt toch weer een paar sfeervolle plaatjes kunnen scoren.
    Voorgaande jaren maakte in de kersttijd ook nog wel eens een rondje in de avonduren, maar ik kon er ditmaal niet toe komen.
    Hopelijk krijgen we snel weer wat lichter weer, want ik heb de laatste weken veel te weinig beweging gekregen. Het wordt tijd om het veld weer eens in te gaan, maar dan wil ik toch graag weer wat meer licht en kleur zien.

    5 januari 2013 om 20:24

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 69 andere volgers